Boka genom att kontrollera tillgänglighet och pris för den vecka du är intresserad av. Skicka därefter en bokningsförfrågan. Svar inom 24h.
Det går även bra att skicka förfrågan till info@uven10.se eller ring 0739-607127 (begränsad tillgänglighet, använd bokningsförfrågan eller skicka SMS om ingen svarar).
Villkor och betalningsinformation
Vem är ansvarig?
Ansvarig uthyrare är Hans Hansson, S:ta Ursulas väg 2AA, 722 18 Västerås. E-post: hh@bahnhof.se, (vid akut situation: tel. 0739-607127).
När är min bokning bindande?
Din bokning är bindande för dig, så snart den bekräftats muntligt eller skriftligt av mig.
När och hur ska jag betala?
30% av hyran betalas i förskott, senast 10 dagar efter bekräftad bokning. Resterande del av hyran betalas senast 14 dagar före ankomsten.
Betalningen sker till mitt bankkonto i Nordea enligt bekräftelse/faktura. Ange ”Uven” + bekräftelsenumret i betalnings-meddelandet (clearing: 3044 kontonr. 24 96192; för internationell betalning: IBAN: SE7130000000030442496192; BIC (SWIFT-adress): NDEASESS).
Avbeställningsskydd
Vi kan tyvärr inte erbjuda avbeställningsskydd. Dock finns ett sådant skydd, som gäller vid hyra av privatperson, att teckna hos t.ex. Gouda Reseförsäkringar. Avbeställningsskyddet hos Gouda måste tecknas senast den dag du betalar för bokningen. Kostnaden är ca 5% av hyresbeloppet.
Vad händer om jag inte betalar i tid?
Om du inte betalar avtalat belopp i tid, har jag rätt att stryka din bokning. Erlagd förskottsbetalning utgör en förbindelse att betala resterande belopp enligt ovan.
I hyresbeloppet ingår:
Dispositionsrätt till bostaden med allt vad därtill hör från kl. 15:00 ankomstdagen till kl. 12:00 avresedagen. Här finns komplett utrustning för självhushåll för angivet antal personer. Sänglinne och bad- och kökshanddukar medförs av dig, liksom förbrukningsvaror såsom diskmedel, toa- och hushållspapper. Städmaterial och rengöringsmedel finns i bostaden. Antalet personer vuxna och barn (obs! barn räknas som en person) får inte överstiga antalet angivna bäddar i bostaden enligt den lämnade beskrivningen. Bostaden får inte heller utnyttjas av fler gäster än vad som angivits vid beställningen. Det angivna hyresbeloppet är inklusive kostnader för elström. Lägenheten är utrustad med ett trådlöst internetanslutet nätverk som fritt får användas (SSID: Uven10Guest; lösenord: 10vinter). Inga garantier lämnas för att detta nätverk är tillgängligt eller fungerar. Inte heller är problem med nätverket grund för kompensation eller hyresreduktion.
Vad händer om jag vill avboka?
Du kan avboka via e-post eller muntligen till mig. Om jag lyckas hyra ut lägenheten till någon annan, återbetalar jag din erlagda betalning, med avdrag för en expeditionsavgift på 600 kronor.
Vad har jag för skyldigheter?
Du måste vårda lägenheten väl och följa de ordningsregler och anvisningar som gäller. Du ansvarar för alla skador, som uppstår på fastigheten och dess inventarier, om du eller någon i ditt sällskap varit vårdslös. Du äger inte rätt att beordra underhållsarbete, service och dylikt utan mitt medgivande. Du får inte röka i bostaden. Husdjur får inte vistas i bostaden. Eventuellt försäkringsskydd för dig och dina tillhörigheter under vistelsen ordnas och bekostas av dig själv. Jag påtar mig inget ansvar för händelser utöver min kontroll gentemot dig under den tid du bebor bostaden. Sängkläder, filtar och dylikt får inte användas utomhus. Du måste städa ordentligt före avresan.
Mitt ansvar
Du har rätt till skälig nedsättning av hyran om bostaden avviker från vad som avtalats eller inte tillhandahållits vid avtalad tid. Du har rätt att häva bokningen om felet, bristen eller dröjsmålet är väsentligt. Jag skall då återbetala hyresbeloppet. Om tillträde skett skall skäligt avdrag ske för den nytta du haft av bostaden.
Force Majeure
Jag och du har var och en rätt att frånträda bokningen om bostaden inte kan tillhandahållas eller utnyttjas på grund av krigshandlingar, naturkatastrof eller annan omständighet av lika ingripande beskaffenhet. Det skall vidare vara fråga om omständigheter som vi inte heller kunnat förutse när avtalet blev bindande. Jag skall i detta fall betala tillbaka det belopp du har betalat. Om tillträde skett, skall skäligt avdrag ske för den nytta du haft av bostaden.
Reklamation
Om du vill påtala eventuella fel eller brister bör du inom 3 dagar anmäla felet eller bristen till mig eller stugvärden. Krav på ersättning skall framställas till mig inom skälig tid, dock senast 2 månader efter att hyrestiden har upphört.
Vägbeskrivning
Från Orsa följ skyltar mot Fryksås och Grönklitt. Strax innan Fryksås sväng höger mot Grönklitt. Framme i Grönklitt passera väg på vänster hand som går mot reception och värdshus. Efter knappt hundra meter sväng höger in på Rovdjursvägen. Finns jättestor reklamskylt i vägskälet. Följ Rovdjursvägen ca 600 m (förbi nybyggt område på vänster sida). Vid skylt ”Falken” sväng vänster. Kör uppför backen. Huset är märkt ”Bergshyddan” på och ligger på hörnan med ingång och egen parkering vid suterrängvåningen.